פדיון ביום כיפור וראש השנה

תוכן עניינים

דבר שידוע מאוד בכל הספרים של הקבלה, שבעצם אחד התיקונים הכי גדולים שיש הוא לבטל לגמרי מן האדם את כל הגזרות אשר יש לו ובעצם לפתוח את המזל שלו בשביל שיקבל בריאות איתנה, רפואה שלמה, וכמובן הצלחה בכל תחום מעשי ידיו, זה בעצם פדיון הנפש. הסגולה היא פשוט עצומה, ובשביל "להרוויח" שנה טובה ומבורכת צריך לעשות פדיון נפש בערב של חג ראש השנה ובערב של יום כיפור, כי דווקא בכל הימים האלה דנים את כל האנשים על כל השנה שלהם ועל כל מעשיהם ועל ידי פדיון נפש ככה בעצם הם עוזרים לעצמם ולעתיד שלהם בנוגע אל ההחלטה אם הם יהיו בריאים או ח"ו להפך, אם הם יצליחו בעסקים הרבים שלהם או שכלל לא, וצריך מאוד להשתדל על זה.

מה זה פדיון נפש?

פדיון נפש הוא בעצם תיקון מאוד גדול וטהור אשר נועד בשביל לבטל את כל הגזרות הרעות אשר יש בעולם הזה, ולפתוח לגמרי את המזל של האדם אשר מבקש את הברכה, בשביל הצלחה, פרנסה, עקרות, וכמובן זוגיות וכל שאר העניינים אשר יש לבן האדם. וכמו שמאוד ידוע ומפורסם, הרבה מאוד אנשים באים אל כבוד הרב מכל הארץ לכל הסוגים של הבעיות וממש בלי עין הרע הם רואים המון ניסים ונפלאות פלאי פלאים בעקבות הפדיון.

איך עושים פדיון נפש ועניין העלויות

פדיון נפש עושים בעזרת 160 מטבעות כסף, שהצבע זה הוא הצבע כמובן של הרחמים. ודווקא 160 מטבעות כי 160 בגימטריה זה "צלם" כמו שכתוב בתורה "כי בצלם אלוקים עשה את האדם" וגם 160 בגימטריה שווה "עץ" ו"כסף" ובכל השמות האלה הם בעצם מבטלים מהאדם כל גזירה שהיא רעה. למעשה, אלה הם דברים אשר אין להם שיעור שהוא מדוייק. בכל הנוגע לכפרות ומחיר, היות ואנשים נוהגים לעשות את הכפרות בתרנגולים, בעצם אומדים את המחיר של התרנגול הבודד פחות או יותר. ועל פי זה אנשים קבעו ש – 26₪ זה הוא סכום אשר קרוב לשיעור הנ"ל וכמנין שם הוי"ה, הרחמים, את כל הסכום יתנו בעד כל נפש אשר שוכנת בבית. לדוגמה, זוג של הורים וארבעה ילדים, ישלמו שש פעמים את הסכום של 26₪.

האם צריך להיות נוכח?

לא חייבים להיות להיות נוכחים בשעה של הפדיון, העיקר זה בעצם לעשות את הפדיון על ידי נתינה של המעות ולומר שזה הוא הפדיון בשביל האדם. השם של האדם בעצם מועבר אל כבוד הרב ובתאריך של ערב ראש השנה, הרב בעצם עושה את פדיון הנפש עם כל הכוונות המיוחדות בשביל כל האנשים.

כפרות

יש מנהג בישראל אשר קדושים עורכים פדיון של כפרות. בעבר הרחוק היו נוהגים ברוב העולם לעשות את הכפרות בעזרת עופות. וכל מי שהולך בכל אורחותיו לפי הקבלה כמובן, עד עצם היום הזה מקפיד לעשות את מנהג הכפרות הידוע לעם היהודי דווקא בעזרת עוף לבן. וזה דווקא בזמן של הבוקר ביום הכיפורים. אבל היום הרבה מאוד אנשים נוהגים לערוך את הכפרות האלה בעזרת כסף. יש מהדרים אשר בוחרים בתרנגולים לבנים, על פי מה שכתוב בתורה "אם יהיו חטאיכם כשנים כשלג ילבינו". לאחר השחיטה נותנים את כל הסכום של דמי הפדיון של התרנגולים לכל העניים, וזה יותר עדיף מאשר שיתנו את כל התרנגולים בעצמם לכל העניים. למידע נוסף אנא לחצו על הקישור http://kaparot.org.il/pidyon-nefesh/.

אהבתם את הכתבה? נשמח לשמוע את הביקורת שלכם:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם...

דת ויהדות

מארז מתנה לחתן – שבת חתן

חתונה יהודית היא טקס יפה ומקודש המאחד שתי נשמות באהבה ומחויבות. עם זאת, החגיגות אינן מסתיימות בחתונה; הם ממשיכות בשבת חתן, שבת מיוחדת המוקדשת לכבוד

קרא עוד »

אודות קול מגזין:

פורטל התוכן של קול מגזין מספר תכנים חדשים ועדכניים מדי יום! אנחנו מעלים לאתר כתבות בנושאים מגוונים. כאן תוכלו למצוא תוכן עשיר ומתעדכנים בנושאים כמו עסקים, קריירה, לימודים, לייף סטייל, אטרקציות ועוד! אל תשכרו להירשם לרשימת הדיוור שלנו כדי לקבל עדכונים שוטפים:

הרשמו לניוזלטר שלנו!

דילוג לתוכן